Kenapa Aku Nak Berblog?

Posted: March 21, 2011 in Blues

Assalammualaikum….

Kekadang bila kita sedang2 duduk bersendirian, kita sering berbicara sendiri dengan hati, kenapa Aku begini..kenapa Aku begitu..Aku nak jadi ini dan aku nak jadi itu..Kalau ler apa yang kita idamkan semua dapat…seronoknya kan…

Tapi macam Aku cakap tadi bila duduk sendiri hati selalu berkata-kata masa tu kekadang terfikir masa akan datang, masa2 lampau..hehehehehe..sebab tulah….

Kenapa Aku Nak BerBlog?……sebabnya banyak perkara lucu yang aku sendiri tak sedari bila ianya berlaku. so bila aku baca balik entry-entry terdahulu, confirm akan tersengih sorang2.. sengih tu kan satu sedekah, dan sengih juga merupakan salah satu cara untuk mengekalkan awet muda.. tak caya korang sengihla seharian.. agak-agak pipi korang nanti cramp tak? bila cramp tu maknanya otot-otot pipi korang berfungsi secara normal dan korang memang selayaknya digelar orang yang pemurah dengan senyuman haha.

Kenapa Aku Nak BerBlog?… sebab aku nak kongsi cerita pot pet pot pet..kalau membebel orang taknak dengar, mesti orang tak suka.tak pasal2 aku dapat title nenek kebayan pulak ….tapi kalau aku tulis pasti ada yang baca..hehehehe..lagipun dengan blog  nie sebagai orang tengah bagi Aku meluahkan perasaan hati, fikiran otak aku..malah aku boleh kongsi dengan korang semua apa yang aku alami, cerita sensasi, berita, pengajaran, nasihat dan pengalaman2 hidup..banyak kebaikannya.tapi kena ingat jangan lebih2 pulak sampai mengaibkan orang atau menjatuhkan seseorang..nanti sapa yang rugi..diri sendiri juga..betul tak??..lagipun dengan berblog ni mengajar aku sebagai seorang insan, dan seorang penulis walaupun cakap aku selalunya merapu meraban main hentam jer ikut sedap mulut.. jadi dari sinilah aku dapat memahirkan diri menulis dengan bahasa-bahasa yang lebih sopan ..lebih cantik..lebih teratur..sekurang2nya aku mengajar diri aku sendiri.

Kenapa Aku Nak BerBlog?.. dan satu lagi kenapa..dengan berblog aku x sangka kekadang aku ni pandai jugak berkata2 puitis ..romantis..hehehe sejak bila ler aku jadi bunga2 walhal..aku tak suka berpuitis..tapi kekadang sesekali seronok juga..apapun cerita pasal blog banyak pendapat namyak sebabnya..yang penting aku happy apa yang aku buat daripada aku buat  benda-benda yang tak berfaedah. Sekurang2nya dapat juga aku buat senaman minda aku yang kekadang mcm highway…hehehehehhehe…

Syyysssssttt:-     Orang kata kalau kita nie asyik menulis ….mesti kuat berangan..betul ker???

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s